مشخصات کیبرد korg pa1000

کیبرد کورگ Pa1000 به عنوان میان وعده کیبرد های کرگ تولید شد

شرکت کرگ با تولید کیبرد ارنجر pa4x نظر تمتمی مخاطبین خود را جلب کرد اما با توجه به گران بودن این کیبرد تصمیم گرفت pa700 کیبردی کوچک شده از pa4x را تولید کند

تا مخاطبین خود را راضی نگه دارد .

در یک اقدامی عجیب کیبرد pa1000 نیز تولید شد . کیبردی که چندان تفاوتی با pa700 نداشت و قابلیتهای کمی در ان فقط اضافه گردید

از این کیبرد استقبال چندانی نشده است خصوصا در بازار ایران که قیمت بسیار بالایی دارد و این سیاست برخی شرکت هاست که کیبردی که فروش نمیرود بیشترین قیمت را روی ان میگذارند تا با ارزش دیده شود

اکنون به مشخصات این کیبرد میپردازیم

کیبورد Arranger حرفه*ای «کرگ» (Korg) مدل PA-1000 یکی از جدیدترین اعضای خانواده*ی PA کرگ به شمار می*رود.

ننسل کیبوردهای PA کرگ برای مدت زیادی در کشور ما به*عنوان کیبوردهای اجرای زنده*ی موسیقی مورداستفاده قرارگرفته*اند. مدل جدید PA-1000 مانند برادر خود pa700 تفاوت و امکانات بسیار بیشتری را در ظاهری به*مراتب جذاب*تر و به*روزتر به کاربر ارائه می*کند که وسوسه*ی به*روزرسانی کیبورد را حتی به نوازندگان قدیمی کیبورد منتقل می*کند.

 


طراحی و امکانات

کیبوردهای تنظیم یا Arranger به کیبورد*هایی گفته می*شود که گستره*ی متنوعی از صداها را با یک سیستم آکومپانیمان خودکار همراه می*کنند.

درنتیجه یک نوازنده* به*تنهایی امکان ارائه*ی صدای یک گروه کامل را از ساده*ترین آکوردی که می*نوازد خواهد داشت. ممکن است در نگاه اول بسیاری از کیبورد*های قابل*حمل از این امکان برخوردار باشند اما آنچه به یک کیبورد عنوان کیبورد تنظیم می*دهد کیفیت صداهای آن کیبورد، مجموعه*ی امکانات تعبیه*شده در کیبورد و ساخت عمومی بدنه*ی کیبورد و اسپیکر*های آن بورد ان است.

تا اندازه*ی زیادی البته در برند*های متفاوت تنها تعیین*کننده*ی مرز بین یک کیبورد عادی و کیبورد تنظیم قیمت آن*هاست که معمولاً به کیبورد*های گران*قیمت*تر از 500 دلار عنوان کیبورد تنظیم تعلق می*گیرد. کیبوردهای تنظیم معمولاً از یک تکنولوژی بازپخش نمونه برای پخش صدای خود بهره می*برند و برخی مدل*ها قابلیت مدلینگ و سینت صدا را نیز خواهند داشت.

بخش همراهی*کننده*ی این کیبورد*ها معمولاً شامل پترن ریتمیک مورداستفاده، صداهای موجود در گروه سازهای مجازی همراهی*کننده و ترکیب شدت صدای این قسمت*ها می*شود. این ترکیب درنهایت منجر به ایجاد ژانر موسیقی خاص مانند جز، دیسکو، پاپ یا راک خواهد شد و ممکن است تنظیماتی برای تقلید همراهی آهنگ*های معروف نیز در آن*ها به*صورت پیش*فرض وجود داشته باشد.

کیبوردهای تنظیم معمولاً یک پخش*کننده*ی خودکار آهنگ باقابلیت پخش MIDI و فایل*های صوتی دارند و عموماً شامل یک سکوئنسر MIDI نیز می*شوند. معمولاً از این کیبورد*ها برای آهنگسازی استفاده می*شود چراکه یک گروه کامل را آماده برای همراهی با ملودی نواخته شده*ی شما در اختیاردارند. شاید تنها دشواری کارکردن با کیبورد*های تنظیم را باید پنل بالایی شلوغ آن*ها دانست چراکه قرار دادن تمام امکانات یک کیبورد تنظیم در محلی که به*خوبی در دسترس کاربر باشد به*سختی امکان*پذیر است.

به همین دلیل اشتباهات در زمان اجرای زنده با این نوع کیبورد همیشه به گوش شنونده خواهد رسید. یکی از راه*حل*های کمپانی*های بزرگ برای حل این مشکل اضافه کردن مانیتور*های بزرگ با دکمه*های کنترل آن و در مرحله*ی بالاتر اضافه کردن صفحه*نمایش لمسی بوده است.

این کیبورد از 61 کلاویه*ی در ساخت خود بهره می*برد.

علبرغم اینکه زیر کلاویه های این کیبرد سرب بسیار نازک که به یک میلیمتر هم نمیرسد کار گذاشته شده است اما قابلیت یک کلاویه نیمه سنگین را هم ندارد

 

یکی از مزایای این کیبورد بهره*مندی از اوسیلاتور 128 صدایی است. اوسیلاتور درواقع یک امکان تنظیم موج صدا توسط کاربر است. اوسیلاتور سمپل*ها، سمپل*های چندگانه، شکل موج*ها یا المان*های شکل*دهی به موج*های صدا به*صورت دیجیتال را کنترل می*کند. یکی دیگر از امکانات موجود در این کیبورد سکوئنسر آن است. مفهوم سکوئنسر شباهت نزدیکی با آرپژیاتور دارد و به همین دلیل اغلب با آن اشتباه گرفته می*شود. تفاوت اصلی سکوئنسر و آرپژیاتور این است که سکوئنسر به نواخته*ی شما واکنش نشان نمی*دهد و پترن تعریف*شده برای آن کمابیش ثابت است. اگرچه ممکن است امکان جابجایی کلی آن به فواصل دیگر وجود داشته باشد. در مقابل عدم امکان پاسخگویی سکوئنسر این امکان را دارد که تا اندازه*ی ممکن پیچیده باشد و از ترکیب صداهای بیشتری تشکیل شود. اگرچه چنان*که مشخص است این تفاوت بین آرپژیاتور و سکوئنسر با پیشرفت تکنولوژی محو خواهد شد.

در یک نگاه

  • دارای بسیاری از ویژگی های پیشرفته ی ارنجر پرچم دار کمپانی korg یعنی Pa4X
  • ایده آل برای ساخت موزیک در طیف وسیعی از ژانرها با بیش از 420 استایل موزیک
  • کمک به امتحان کردن دوره آکوردها یا ملودی های مختلف
  • 61 عدد کلاویه ی نیمه سنگین با قابلیت Aftertouch
  • صفحه ی لمسی هفت اینچی با قابلیت دسترسی به افکت ها و کنترل های MIDI
  • ویژگی Defined Nuance Control برای شبیه سازی اجرای سازهای واقعی
  • ورودی Mic/line/guitar همراه با افکت های TC-Helicon
  • 600 مگابایت فضای ذخیره سازی برای سمپل های شما

 

این کیبرد به علت قیمت بالایی که نسبت به pa700 که چندان تفاوتی با یکدیگر ندارند در ایران مورد استقبال قرار نگرفته است

و تعداد کمی موجود است . و قیمت گران ان نیز به علت کم فروش بودن آن است تا شاید با قیمت بالا جلوه کند و به فروش برسد

این مطلب را با دوستان خود با ذکر منبع سایت به اشتراک بگذارید

 

اگر مطلب مفیدی بود با دوستان به اشتراک بگذارید
درباره این مطلب نظر دهید !

مطالب پیشنهادی