مشخصات کیبرد یاماها تایروس 5 tyros

رونمایی از یک ساز تمام ارکستر

شرکت یاماها ظاهرا قصد دارد نوازندگان خود را سکته بدهد


یاماها تایروس Tyros

 

شرکت «یاماها» با تولید و عرضه*ی ورک استیشن ارنجر جدید خود به نام «تایروس 5» جهش بزرگی در طراحی و تولید ارنجر*های حرفه*ای انجام داد.

این کیبورد شاید یکی از حرفه*ای*ترین ارنجر*های تولیدی شرکت یاماها باشد که در دو مدل 61کلاویه و 76کلاویه عرضه *شده است. تایروس 5 را می*توان ترکیبی از تایروس 4 و PSRs950 دانست.
این ارنجر می*تواند یک استودیوی بزرگ و حرفه*ای برای شما باشد. تایروس 5 از ویژگی*های منحصربه*فردی پشتیبانی می*کند.

VSTسمپل*های این کیبورد بسیار بی*نظیر و درخور هستند. این کیبورد می*تواند محیط نرم*افزاری بسیار جالب*توجهی را برایتان فراهم کند. بیش از 300 صدای جدید به تایروس 5 اضافه *شده و تمام صداهای مدل*های قبلی، PSRs950 و سری صداهای YEB A2000 و همچنین سری Vst*های S.Art 1,2 برای شما قابل*اجراست.

صداهای هوشمند S.Art2 در سطح بزرگ*ترین VSTهای دنیا قرار دارند. با این کیبورد می*توانید به صدها صدای باکیفیت و بسیار حرفه*ای دسترسی داشته باشید. تایروس 5 می*تواند انتخابی ایدئال برای حرفه*ای*ها باشد. منوی ارتقایافته*ی این کیبورد از حالت Virtual Circuit Modeling پشتیبانی می*کند و درست ظاهری *مانند Vst و پلاگین*های نرم*افزاری روی کامپیوتر دارد. از ویژگی*های دیگر تایروس 5 می*توان به*اضافه*شدن Audio Style و قابلیت ارتقای آن اشاره کرد.

همچنین این دستگاه قابلیت دریافت و پذیرشExpansion Pack های YEP را دارد که برای A2000 و S750 و S950 ارائه* شده*اند؛ درنتیجه به*خوبی از سازها و استایل*های شرقی استفاده می*کند. وجود یک هارد 500گیگا*بایتی داخلی روی این دستگاه بسیار مفید و کاربردی است.

این کیبورد همچون کیبورد نسلی قبلی از آخرین فناوری خواندن رم استفاده می*کند و با هر بار خاموش و روشن*کردن دستگاه، در کسری از ثانیه 1024 مگابایت سمپل بارگذاری می*شود. تمام جزییات سخت*افزاری و نرم*افزاری به بهترین شکل بهینه*سازی شده*اند؛ به*طور مثال Vocal Harmony 2 و Synth Vocoder را می*توانید همراه با استایل و سانگ هم*زمان روی هارد ذخیره کنید.

سیستم صداسازی جدید Voice Edit با امکانات و منوهای جدید می*تواند هر سلیقه*ای را پوشش دهد. کلاویه*های تایروس 5 از نوع FSX و با حالت چندلمسی هستند. ولوم کشویی Cross Fader برای بالانس*کردن و DJ کردن دو عدد Audio Player و Song Player در تایروس5 در نظر گرفته* شده است.

این کیبورد حرفه*ای یک ارکستر بزرگ در نوک انگشتانتان است. آهنگسازان و تنظیم*کنندگان با تهیه*ی این دستگاه می*توانند به دنیایی بزرگ از اصوات و صداهای استاندارد و باکیفیت دسترسی داشته باشند تا به*راحتی بتوانند ایده*ها و افکار خود را با بالاترین کیفیت ثبت کنند.

تایروس 5 با بیش از 1600 صدا و 892 افکت در انواع و اقسام گوناگون و همچنین قابلیت*هایی بسیار منحصربه*فرد می*تواند دستیاری قابل*اعتماد و کارآمد برای شما باشد

زنده همچون یک ارکستر زنده

یکی از ویژگی*های اعجاب*آور Tyros5، قابلیت بازتولید «divisi» است. دیویزه*کردن در ارکستر*های زنده، کاری رایج است؛ ولی متأسفانه سالیان سال از این ویژگی در کیبوردها و Arranger (دستگاه تنظیم*کننده*ی موسیقی) استفاده *نشده بود؛ همین امر باعث نامتعادل*شدن صداها و سونوریته می*شد.

Division (تقسیم*بندی) یک تکنیک آهنگسازی برای استفاده از سازها در یک گروه سازی مشترک است. تا قبل از این وقتی شما دو نت هم*زمان را با یک گروه بادی چهارنفره اجرا می*کردید، تمامی گروه که متشکل از چهار نوازنده بود، باید هم*زمان دو نت را اجرا می*کردند و این به مفهوم هشت صدای خروجی می*شد که واقع*بینانه نبود. در Tyros5 گروه* سازها به*صورت تقسیم*شده و با رعایت تمام اصول دیویزاسیون قابل*اجراست.

هنگامی*که شما یک گروه متشکل از چهار نوازنده را انتخاب می*کنید و یک آکورد چهارصدایی را به صدا درمی*آورید، هرکدام از سازها بسته به نوع محدوده*ی صدایی، یکی از نت*های آکورد را اجرا می*کنند. به*طور مثال ترومبون بم*ترین نت آکورد، ترومپت نت وسط و ساکسیفون*ها نت*های بالایی را اجرا می*کند. اجرا به*صورت divisi صدای واقعی و اعجاب*آوری را برایتان به ارمغان می*آورد.

رنگ*های متفاوتی از ارگان ( ارگ)

به دنیایی از رنگ*های متفاوت ارگان خوش* آمدید. تایروس 5 به بهترین صداهای ارگان ازجمله ارگ*های خانگی، ارگ*های Vintage، کلیسایی، کنسرتی و تئاتری و جز مجهز شده است. تمامی پارامتر*ها و قابلیت*هایی که به شما کمک می*کند به صدای موردنظر خود نزدیک شوید، در تایروس 5 فراهم است.

 

اضافه کردن سبک*های Audio Style

تایروس 5 به 40 سبک صوتی یا Audio Style مجهز شده که به*صورت ویژه با افزودن صداهای ضبط*شده توسط نوازندگان در استودیوهای گوناگون در سرتاسر جهان تولید شده*اند. به*این*ترتیب تمام حس، فضا و گرمای طبیعی به بخش درامز و پرکاشن یک گروه*نوازی اضافه می*شود و اجرای شما قدرت بیانی بیشتری می*یابد.

این سبک*های صوتی از تکنولوژی کشش زمانی (Time Stretch) یاماها بهره می*برند که اجازه می*دهد بدون تغییر زیروبمی صدا از سرعت نواختن شما پیروی کنند. علاوه*بر مورد ذکرشده تایروس 5 به بیش از 500 سبک همراهی با قابلیت*های بازسازی مجهز شده است . Tyros5 دنیایی از ایده* و الگوهای به*روز و خلاقانه را برایتان به ارمغان آورده است.

صداهای Super Articulation

یاماها بزرگ*ترین تولیدکننده*ی آلات موسیقی در جهان است و تقریبا نمونه*ی صدای هر سازی را که می*سازد، در Tyros5 قرار داده است. در این مدل، صداهای Super Articulation یاماها که قادر هستند خصوصیات خاص سازهای غیرکلاویه*ای را به*دقت بازسازی کنند، با مجموعه*ی جدیدی از صداهای Super Articulation 2 تکمیل *شده*اند. هر دو سری سمپل*های Super Articulation و Super Articulation 2، صداهایی بسیار پیشرفته ولی با کاربری آسان هستند که موجب می*شوند اجرای شما همانند یک نوازنده*ی بسیار حرفه*ای از کار دربیاید. با استفاده از آن*ها واقع*گرایانه*ترین بازتولیدهای تکنیک*های لگاتو و استاکاتو را خواهید شنید که در نوازندگی سازهای زهی آرشه*ای و بادی بسیار حیاتی هستند.

صداهای Super Articulation وSuper Articulation 2، ویژگی*های اصیل اجرا با ادوات موسیقی واقعی را به*گونه*ای بازتولید می*کنند که گویی این سازها به*جای اجراشدن توسط کلاویه*های یک کیبورد، توسط یک استاد چیره*دست همان ساز نواخته می*شوند. برای مثال می*توان به صدای جابه*جایی انگشتان روی فرت*ها (Fret Noise) یا ضربه*زدن روی بدنه (Body Knocks) برای گیتار و صدای دم و بازدم (Inhales and Exhales) و گلیساندوهای (Glissando) سازهای بادی اشاره کرد.

صداهای SA و SA2 تنها با تغییردادن تاچ، اجرای تکنیک*ها یا با استفاده از پدال*ها، اصالت چشمگیری را به صدای ساز شما خواهند افزود.


موتور صدایی چندمنظوره و امکان کنترل دقیق صدا

موتور صدایی چندمنظوره با کارایی بالا امکان کنترل دقیق صدا را برای شما فراهم می*کند. TYROS 5 قادر به پخش و ضبط فایل*های صوتی از جمله اجراهایی با استفاده از (Audio Styles) است. همچنین دارای طیف وسیعی از ابزار بازسازی صوتی، برای ایجاد «کارائوکه» و امکانات بی*نظیر در مهندسی صوت و فرکانس است. می*توانید با استفاده از آهنگ*های ذخیره*شده در TYROS 5 یا فایل*هایی که از yamahamusicsoft.com دانلود می*کنید، از قابلیت کارائوکه (حذف صدای خواننده) لذت ببرید.

افکت*های پیشرفته

TYROS 5 به انواع افکت*های جدید و باکیفیت مجهز شده است. از جمله می*توان به افکت اعوجاج بسیار واقعی و انواع افکت Reverb اشاره کرد. طراحی زیبای صفحه**نمایش درست همانند یک دستگاه واقعی افکت با کنترل*های بصری زیبا، کارکرد با آن را بسیار آسان و دوست*داشتنی کرده است. همچنین TYROS 5 شامل VCM افکت (مجازی*سازی مدار) است که به*عنوان پردازش صدا در سطح حرفه*ای عمل می*کند

Reverb واقعی

Reverb واقعی موجود در تایروس 5 یک نسخه*ی بهبودیافته از تکنولوژی Reverb موجود در نسخه*های قبلی TYROS است. الگوریتم*های جدید، پردازش*های نرم، به تولید Reverbهای طبیعی*تر کمک کرده است. محیط شبیه*سازی*شده برای این دستگاه همچون یک محیط نرم*افزاری، کاربردی و دوست*داشتنی است.

اعوجاج (دیسروشن) واقعی

در این دستگاه افکت*های واقعی اعوجاج، آمپ*های شبیه*سازی*شده با لهجه*های انگلیسی و آمریکایی و افکت*های افسانه*ای آنالوگ گیتار به*خوبی برای کاربر فراهم شده است. این تولیدات باکیفیت نتیجه*ی بازتولید افکت*ها و پردازش دقیق فرکانس*ها توسط معماران اصلی شرکت یاماهاست.

VCM یونیت (مجازی*سازی مدار)

در حالی که مدام استفاده از تجهیزات دیجیتال در استودیو*های موسیقی و سالن*های کنسرت بیشتر و بیشتر می*شود، بسیاری از هنرمندان هنوز صدا و گرمی تجهیزان آنالوگ را بیشتر می*پسندند. به کمک فناوری VCM می*توانید به کپی دقیقی از یونیت افکت*های آنالوگ برسید و هر کدام از افکت*ها را به صورت واحد استفاده کنید و از پردازش غنی آنالوگ لذت ببرید.

 


 


موتور صدایی چندمنظوره و امکان کنترل دقیق صدا

موتور صدایی چندمنظوره با کارایی بالا امکان کنترل دقیق صدا را برای شما فراهم می*کند.TYROS 5 قادر به پخش و ضبط فایل*های صوتی از جمله اجراهایی با استفاده از (Audio Styles) است. همچنین دارای طیف وسیعی از ابزار بازسازی صوتی، برای ایجاد کارائوکه و امکانات بی*نظیر در مهندسی صوت و فرکانس است. می*توانید با استفاده از آهنگ*های ذخیره*شده در TYROS 5 یا فایل*هایی که از yamahamusicsoft.com دانلود می*کنید، از قابلیت کارائوکه (حذف صدای خواننده) لذت ببرید.

سبک*های همراهی (Accompaniment Styles)

یکی از ویژگی*های TYROS 5 تعداد زیاد الگوها یا سبک*های همراهی (Accompaniment Styles) است که می*توانید آن*ها را به صورت زنده با نواختن آکوردها کنترل کنید. الگوهای همراهی می*توانند دسته*هایی از نوازندگان مجازی را در گستره*ای از سبک*های موسیقی مختلف به اجرای شما اضافه کنند. شما می*توانید آکوردها و هارمونی*ها را از یک گروه جز کوچک گرفته تا یک ارکستر کامل با آنچه خود می*نوازید، هماهنگ کنید. همچنین می*توانید انرژی پویای گروه را کنترل کنید.

این سبک*ها که توسط موسیقی*دانان و نوازندگان مختلف از سرتاسر دنیا توسعه یافته*اند، می*توانند حتی زمانی که به*تنهایی اجرا می*کنید، همراهی نوازندگان حرفه*ای را به موسیقی شما بیفزایند. با سبک*های همراهی قادر خواهید بود ورودها، پایان*ها و بخش*های میانی زیبایی بیافرینید و حتی به تنظیم زنده*ی آهنگ*ها بپردازید.

از ویژگی*های دیگر تایروس 5 می*توان به*اضافه شدن Audio Style و قابلیت ارتقای آن اشاره کرد. همچنین این دستگاه قابلیت دریافت و پذیرش Expansion Packهای YEP را دارد که برای دستگاه*های A2000 و S750 و S950 ارائه* شده است؛

درنتیجه از قابلیت استفاده از سازها و استایل*های شرقی برخوردار است. وجود یک هارد 500گیگا*بایتی داخلی روی این دستگاه بسیار مفید و کاربردی است. این کیبورد همچون کیبورد نسل قبلی از آخرین فناوری خواندن رم استفاده می*کند و با هر بار خاموش روشن*کردن دستگاه، در کمتر از یک ثانیه 1024 مگابایت سمپل بارگذاری می*شود.

هارمونی آوازی (Vocal Harmony)

با اتصال میکروفون به TYROS 5 می*توانید همراه با نوازندگی به خواندن بپردازید. نسخه*ی دوم موتور هارمونی آوازی یاماها (Vocal Harmony 2) صدای شما را با افزودن هارمونی*هایی پیشرفته غنی*تر خواهد کرد و حتی قادر است زیر و بمی صدای شما را تصحیح کند! برای دسترسی ساده تمام جک*های ورودی در جلوی دستگاه و زیر کلاویه*ها قرار دارند.

کنترلهای صدایی مولتی پد

عملکرد صوتی مولتی*پد اجازه می*دهد که کاربر به فایل*های صوتی و پردازشی خود از جمله (افکت*های صوتی، عبارات صوتی و…)، با لمس دکمه*های مربوط در کمتر از یک از ثانیه دسترسی داشته باشد.


حذف صدای خواننده

برای لذت*بردن از خوانندگی فقط با وصل یک میکروفون به دستگاه می*توانید از سیستم کارائوکه ( حذف خودکار صدای خواننده از روی موزیک اصلی) دستگاه استفاده کنید یا اینکه با بالاترین کیفیت روی آهنگ خود بخوانید. می*توانید از پردازش*های فرکانسی و افکت*ها و همچنین وکال هارمونی به*خوبی استفاده کنید.

شما قادر خواهید بود با یک سیستم حذف پرقدرت سیگنالی، خواننده یا تک*نوازی را که فرکانسی در مرکز یک فایل صوتی دارد، به*خوبی حذف کنید و خود روی آن بخوانید یا بنوازید. به این سیستم کارائوکه گفته می*شود.

ضبط**کننده*ی صدای USB

ضبط* کننده*ی صدای USB به شما اجازه می*دهد اجرای خود را برای ارسال از طریق ایمیل، آپلود روی اینترنت یا اجرا روی دستگاه*های پخش موسیقی با فرمت Wave یا 5 نوع پرکاربرد مختلف MP3 ضبط کنید. این قابلیت به شما امکان می*دهد اجراهای خود را با یکدیگر مقایسه کرده و پیشرفت خود را قضاوت کنید یا ساخته*های خود را به*راحتی با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید.

همچنین هنگام اجرای فایل*های صوتی روی TYROS 5 می*توانید از امکانات زیر استفاده کنید:

– تغییر زیر و بمی صدا (Pitch Shift): تغییر کلید موسیقی بدون تغییر سرعت اجرا.

– کشش زمان (Time Stretch): تند یا کندکردن سرعت اجرا بدون تغییر زیر و بمی صدا.
– حذف آواز (Vocal Cancel): حذف یا محدودکردن سیگنال*هایی نظیر آواز و سولوها که در مرکز فایل صوتی قرار دارند.

صفحه نمایش

صفحه*نمایش و دکمه*های کنترلی
تایروس 5 با صفحه*نمایش 7.5 اینچی TFT VGA دید مناسب*تری را برای شما فراهم کرده است. نور قابل*تنظیم صفحه*نمایش TYROS 5 رسیدن به خواناترین حالت در هر شرایطی را تضمین می*کند. سایر دکمه*های فیزیکی پنل کنترل نیز در محل*هایی با دید و دسترسی راحت قرار گرفته*اند.

 


قابلیت اتصال و تعامل با آیفون و آی پد ,
اتصال به تلفن و دستگاه*های هوشمند

دستگاه TYROS 5 قابلیت اتصال و تعامل با آیفون و آیپد را دارد. با استفاده از رابط I-MX1 MIDI یاماها برای آیفون و آیپد، شما می*توانید بعد جدیدی از کنترل MIDI با برنامه*های تیونر، فیدر میکس و پد Xy را تجربه کنید.

نرم*افزارهای iOS

اگر شما از آیپد، آیفون یا آیپاد تاچ استفاده می*کنید، نرم*افزارهای یاماها نوازندگی شما را راحت*تر و لذت*بخش*تر خواهند کرد. صدا و سبک همراهی ایدئال را برای آهنگی که دوست دارید بنوازید و به*سرعت تنظیم کنید. اجرای خود را ضبط کرده و با یک دوست به اشتراک بگذارید.

با استفاده از پویانمایی*های رایانه*ای که به نوازندگی شما عکس*العمل نشان می*دهند، جلوه*هایی بصری را به اجرای خود اضافه کنید. نرم*افزارهای مختلف را بررسی کنید و آن*هایی را که مناسب نیاز شما هستند، بیابید. یاماها چندین نرم*افزار طراحی کرده است که تنها با پیانوهای دیجیتال کلاوینوا کار می*کنند.

توجه: برخی از این نرم*افزارها نیازمند برقراری اتصال با ساز شما هستند. اتصال با سیم می*تواند از طریق دستگاه*هایی نظیر i-MX1 یا i-UX1 یاماها یا کیت آداپتور دوربین اپل برقرار شود. اتصال بدون سیم نیازمند یک روتر WLan و دانگل USB وایرلس لن یاماهاست.

موسیقی*یاب (Music Finder)

 

قابلیت Music Finder زمانی به کار می*آید که برای اجرای یک آهنگ خاص به دنبال یافتن ترکیب*های صحیح صدا و سبک همراهی باشید. تنها کافی است نام آهنگ را از لیست Music Finder انتخاب کنید. TYROS 5 تنظیمات صحیح را برای شما فرامی*خواند تا بتوانید به*سرعت شروع به نواختن آهنگ موردنظر خود کنید. این تنظیمات توسط موسیقی*دانان و نوازندگان حرفه*ای سراسر دنیا که در ژانرهای مختلف موسیقی تخصص دارند، ساخته شده*اند.

 

 

 

طراحی جدید

TYROS 5 دارای بدنه*ی نقره*ای متالیک و فینیش تیتانیوم است. طراحی منحصربه*فرد این دستگاه با فناوری به*روز، ظاهری زیبا به ساز بخشیده است. استحکام و دوام بدنه برای سالیانی زیادی تضمین شده است.

تولید این کیبرد متوقف شده است

اگر مطلب مفیدی بود با دوستان به اشتراک بگذارید
درباره این مطلب نظر دهید !

مطالب پیشنهادی