تمیز کردن ارگ و کیبرد پیانو

همانطور که میدانید کالاهای دیجیتال به واسطه الکتریسیته ای که ایجاد میکنند گرد و خاک و ذرات معلق در هوا را به خود جذب میکنند

و یا اینکه شیار ها و فواصل بین قطعات و پنل روی کیبرد باعث پر شدن گرد و خاک و پرز میشود و دیگر مواردی که باعث کثیفی و چرک نما شدن آن میشود

 

تمیز کردن کلاویه ارگ

چگونه از کلاویه کیبرد و ارگ خود محافظت کنیم ؟

1 -با پارچه های مخصوص و ضد الکتریسیته جهت تمیز کردن کلاویه و حتی سایر اجزای کیبرد استفاده کنیم.

2 – قسمت های روی پنل ارگ را با کمی آغشته به اسپری های پاک کننده (بدون الکل ) تمیز نماییم.

( این کار بستگی به محیط و آلوده شدن آن دارد . لزومی ندارد هر روز اینکار  انجام شود )

 

کلاویه های ارگ را با نمناک کردن پارچه مخصوص ، به نرمی و با ظرافت ، تمیز کنیم ، توجه داشته باشید که هنگام تمیز کردن کلاویه با یک دست کلاویه را از زیر نگه دارید و با دست دیگر روی آن را پاک کنید . تا آسیبی به کلاویه نرسد.

3 – اکثر کاربران برای اینکه گرد و غباری روی کیبرد ننشیند از روکش های نایلونی با ضخامت استفاده میکنند و به طور کامل ارگ یا کیبرد را نایلون پیچ میکنند و قسمتهای مورد استفاده را برش میدهند .

اینکار خوب است و از ورود گرد و غبار جلوگیری میکند. اما نکته مهم این است که شما باید از روکش یا مشمع هایی استفاده کنید که خاصیت الکتریسیته نداشته باشد. زیرا گرد و خاک را به خود جذب خواهد کرد. برای رفع این مشکل میتوانید روکش مورد نظر را یک بار به طور کامل با آب  و مایع ظرفشویی بشویید تا چربی آن از بین برود.

 

4 – یک روکش مناسب پارچه ای یا نایلونی پس از اتمام کار روی ارگ خود بکشید .

برای اینکار حتی میتوانید از شال پارچه ای بدون پرز استفاده نمایید و روی کیبرد بکشید تا در مقابل ورود گرد و غبار در امان باشد.

5- بین کیبرد و پایه کیبرد ، ( زیر کیبرد ) یک  تکه پارچه  یا ابر قرار بدهید تا زیر کیبرد بر اثر حرکت خط و خشی ایجاد نکند.

6 – از تمیز کردن با الکل و آب خالی یا شوینده های دیگر خود داری کنید ، زیرا رنگ و نوشته های کیبرد به مرور زمان کمرنگ تر خواهد شد.

7 – هنگام روشن کردن کیبرد ، اگر پاچه یا لوازمی روی کیبرد دارید برداید. ولوک اصلی صدا را تا انتها ببندید و  سپس روشن کنید.

8 – اگر تمایل دارید از برچسب های مخصوص کیبرد ها که در بازار موجود است استفاده کنید . حتما دقت کنید که این برچسب ها کاغذی نباشد . برچسب های استاندارد و خوب را میتوانید از شرکتهای معتبری مانند آذر کورگ نماینده فروش برچسب  در ایران خریداری نمایید .

9 – بهترین محافظ برای کیبرد کیس (جعبه) مخصوص میباشد . که البته این کیس ها بیشتر برای حمل و نقل استفاده میشود  و در منزل کار طاقت فرسایی خواهد بود که هر لحظه جمع کنید و باز کنید .

10- کیبرد ، ارگ ، پیانو ، را در مقابل حرارت گرما و سرمای بیش از حد محفوظ دارید.

12- پس از نوازندگی و اتمام کار با کیبرد یا پیانو ، ابتدا ولوم اصلی صدا را تا انتها ببندید و سپس دستگاه را خاموش کنید.

 

این مطالب را با دوستان خود با ذکر منبع انجمن کیبرد نوازان به اشتراک بگذارید.

 

اگر مطلب مفیدی بود با دوستان به اشتراک بگذارید
درباره این مطلب نظر دهید !

مطالب پیشنهادی