مشخصات کیبورد pa4x

pa4x قدرتمند ترین کیبرد ارنجر کرگ رونمایی شد

شرکت کرگ ایتالیا با ارائه این کیبرد موزیکسازان را به وجد آورد

مشخصات و معرفی کیبرد pa4x

طراحی و امکانات

این کیبورد با استفاده از موتور صدای EDS-X کار می*کند که به نوازنده امکان انتخاب از بین 1650 صدای آماده*به*کار را ارائه می*کند. این صداها که همه ساختاری واقع*گرایانه دارند مجموعه*ی بزرگی از صدای کیبوردهای کلاسیک و معاصر را در کنار سازهای آکوستیک و الکترونیک دیگر موسیقی را ارائه می*کند. این صداها همگی با استفاده از متدهای هنرمندانه*ی کرگ شبیه*سازی*شده*اند و باکیفیت بسیار بالایی شبیه*سازی می*شوند. این کیبورد 140 درام کیت متفاوت من*جمله خانواده*ی درام*های آمبینت را در خود جای*داده است و به ساختار ریتمیک هم*نواز با شما روح تازه*ای می*دمد. این ریتم*ها که همگی امکان ویرایش و تنظیم دارند به کاربر اجازه می*دهند تا کنترل کاملی روی ولوم، فرکانس، اکولایزر و موارد بیشتری از صدای درام داشته باشد.

درعین*حال اگر احساس نیاز به صدای ساز خاصی داشتید که در این کیبورد یافت نشد می*توانید از امکانات سمپل سازی این کیبورد استفاده کرده و صدای موردنیاز خود را ساخته و ویرایش کنید. کلاویه*های این کیبورد دارای واکنش طبیعی و از نوع Semi-Weighted هستند.

همچنین این کلاویه*ها حساسیت After Touch و Velocity نیز دارند. پاسخگویی داینامیک این کلاویه*ها به نوازندگی نوازنده همراه خوبی برای پشتیبانی از تکنیک نوازندگی وی خواهد بود. مانند بسیاری از کیبوردهای جدید کمپانی کرگ Pa4X هم به صفحه*نمایش رنگی و لمسی مجهز است.
این صفحه*ی نمایش از موقعیت خوب و در دسترسی روی ساز برخوردار است و امکان زاویه*دار کردن آن خواندنش را برای کاربر راحت*تر خواهد کرد.

خواندن این صفحه*ی نمایش حتی در نورهای عجیب*وغریب محیط اجرای زنده*ی موسیقی نیز برای نوازندگان بدون مشکل خواهد بود. قابلیت جستجوی موجود در سیستم*عامل این کیبورد هم دستیار مناسبی برای پیداکردن سریع آنچه دنبال آن هستید و نمایش آن روی صفحه خواهد بود. متادیتای موجود روی فلش درایوهای متصل شونده به این کیبورد می*تواند به*طور مستقیم از روی فلش خوانده شود و نیازی به واردکردن اطلاعات در حافظه*ی داخلی کیبورد وجود ندارد.


Pa4X دارای 650 استایل متفاوت برای نوازندگی در انواع گوناگون موسیقی است. علاوه بر همراهی درام، پرکاشن و سازهای باس هرکدام از استایل*های موجود در این کیبورد قابلیت اضافه کردن پنج قسمت سازی دیگر وجود دارد. این پارت*های سازی امکان پیروی از نوازندگی شما با تغییر آکورد، صدا و تمپو رادارند.

تمام این استایل*ها با استفاده از چهار پد تعبیه*شده روی این کیبورد قابلیت بهبود و تنظیم را خواهند داشت. درنهایت تمام ساختار یک استایل همراهی می*تواند توسط کاربر ساخته*شده و مورداستفاده* قرار گیرد. بدیهی است که هرکدام از این استایل*ها مجموعه*ای از Intro, Variation, Break , Fill-in , Ending و Count-in را به کاربر ارائه می*کنند. کورد سکوئنسر خوب موجود در این کیبورد می*تواند به*سرعت و به*راحتی پروگرس*های آکورد را ذخیره کند. ساخت سکوئنس*ها نه*تنها در جریان تنظیم و ساخت ملودی به کمک نوازنده خواهد آمد بلکه دست چپ او را نیز در زمان اجرای زنده*ی موسیقی آزاد می*گذارد.
با استفاده از کانورت کننده*ی میدی به استایل امکان واردکردن و استفاده از تمام استایل*های جدیدی که روی سایر آهنگ*ها شنیده می*شود در این کیبورد فراهم است و می*توانید استایل*های جدید را اضافه و ذخیره و مورداستفاده قرار دهید.

افکت*های موجود در این کیبورد از کیفیت استودیویی برخوردارند و بهترین افکت*های کتابخانه کرگ را تشکیل می*دهند. در این کیبورد امکان استفاده*ی هم*زمان از 4 افکت insert و 3 افکت master برای آکومپانیمان و 1 افکت insert و 2 افکت Master برای موسیقی در حال اجرا وجود دارد.

مجموعه*ی افکت*های موجود در این کیبورد را 140 افکت مانند Reverb، Delay، Stomp Box، شبیه*سازهای آمپلی*فایر و کابینت و بسیاری انواع دیگر تشکیل می*دهند. به*علاوه روی تمام ترک*ها امکان تنظیم اکولایزر همراه با فرکانس*های پایین، متوسط و بالا تعبیه*شده است. از دیگر مزایای این کیبورد باید به امکان پخش هم*زمان دو آهنگ اشاره کرد که به نوازنده امکان استفاده از کیبورد مانند یک دستگاه دی جی دو کانال را خواهد داد. به این طریق نوازنده می*تواند دو آهنگ متفاوت را جدا از یکدیگر پخش و مورداستفاده قرار دهد.

کارکرد دیگر این کیبورد حذف خط آوازی و ایجاد خاصیت کارائوکه روی قطعات در حال پخش است. امکان ضبط راحت و سریع 16 کانال این کیبورد نیز به نوازنده اجازه می*دهد که به*راحتی موسیقی موردنیاز خود را خلق کند.

علاوه بر دو خروجی اصلی راست و چپ در این کیبورد دو خروجی قابل تنظیم و تخصیص دیگر نیز تعبیه*شده است این خروجی*ها به کاربر اجازه می*دهند تا بخشی از خروجی صدا را به*صورت جداگانه به پردازنده*های دیگر ارسال کند یا خوراک یک میکسر را در کنار خروجی*های اصلی تأمین کند. از خروجی*های دیگر این کیبورد باید به خروجی هدفون اشاره کرد که موقعیت مناسبی در بدنه*ی کیبورد دارد. ورودی میکروفن این کیبورد از نوع XLR است و برای آن فانتوم پاور موردنیاز برای استفاده همراه با میکروفن*های کاندنسر تعبیه*شده است.

به*عنوان ورودی این کیبورد یک جفت ورودی بالانس شده*ی یک*چهارم اینچی و یک جک استریوی 1یک*هشتم اینچی برای اتصال دیوایس*های هوشمند یا همراه بهره می*برد. ورودی و خروجی میدی، درگاه USB ، خروجی RCA برای نمایش شعر یا مانیتور کیبورد در صفحه*نمایش بزرگ*تر از دیگر ورودی و خروجی*های مفید این کیبورد به شمار می*رود.

این محصول برای آهنگسازی،ضبط و استفاده به صورت combo،ایده آل است و به همین دلیل عصای دست تک نوازان کیبورد و مجریان موسیقی در مجالس و محافل شده است.هیچ جای دیگری چنین عملکرد بی عیب و چنین صداهای با کیفیتی در یک کیبورد چشم شما را نخواهد گرفت. تمام جنبه های صنعتی و حرفه ای کرگ در ساخت ارنجرها در این محصول رعایت شده ، مورد بازبینی قرار گرفته و بهبود یافته است، تا محصولی بدون رقیب به بازار عرضه شود.موتور صدای تماما جدید EDS-X (Enhanced Definition Synthesis – Expanded) صداهایی بسیار واقعی و دقیق تولید می کند. DNC(Defined Nuance Control) که مختص محصولات کرگ است،برای اجراهای تکنوازی عالی است. نسخه ی Oriental این محصول بهترین موسیقی های منطقه ی خاورمیانه را داراست.
نسخه ی Oriental صداها،درام کیت ها، استایل ها،کیبورد سِت ها و پدهای مربوط به موسیقی های تحسین برانگیز ترکی،ایرانی و عربی داراست.
15 الگوی پیش ساخته برای دسترسی ساده به گام هایی با فواصل ربع پرده و دکمه ی cancel برای لغو آن

  • در دو مدل 76 و 61 کلید
  • کلیدهای نیمه سنگین با واکنش به شدت ضربه
  • دارای کَبینت آلومنیومی ساده و شیک
  • نمایشگر بزرگ 7 اینچی ™TouchView با قابلیت تغییر زاویه ی تصویر
  • کاربری آسان به دلیل گرافیک و طراحی ساده ی صفحه ی کنترل
  • موتور صدای جدید EDS-X
  • کیفیت بهتر، صدای طبیعی تر
  • حجم بالای ROM با پایگاه داده ی بازبینی شده ی PCM
  • 400 مگابایت برای کاربر
  • 512 صدا و 128 drumkit کاربر با امکان ویرایش
  • بیش از 1650 صدا(بیش از 190 صدای Oriental و Oriental DK) شامل مجموعه های GM و XG
  • موتور صدای دیجیتال Digital Drawbar


امکان کنترل نوانس در اجرای زنده به جهت وجود تکنولوژی DNC

  • سه سوئیچ با قابلیت تعریف کارکرد
  • جوی استیک های چهارطرفه
  • کنترلرِ ریبون


امکان ضبط و ویرایش سمپل

امکان ورود فایل های صوتی بافرمت های رایج Wav، Aiff و ™SoundFont
بیش از 650 استایل (بیش از 190 استایل Oriental)کارخانه به همراه Intros ،Endings ،Fills ، Count-insو Breaks

  • چهار Keyboard Sets و چهار Pad برای هر style
  • 13 بانک داخلی برای کاربرو 13 محل برای بانک های Direct user برای ذخیره ی بی حد و حصر
  • وضعیت Guitar Mode 2 برای دستیابی صداهای بسیار واقعی گیتار


عملکرد Chord Sequencer در وضعیت Style Play تسلسل آکوردها را در حین اجرا ضبط می کند.

– Chord Sequence ها را می توانید در هر style یا کتابچه ی آهنگی ذخیره کنید.
عملکرد search برای جست و جوی آهنگ ها

قابلیت تبدیل فایل midi به style
مجموعه ای از بهترین صداهای آماده ی اجرا در Keyboard Set Library

– امکان فراخوان Keyboard Set حتی از طریق Direct location ها
پردازشگرهای افکت چندگانه-148 نوع افکت:

– 4 افکت Insert و 3 افکت Master برای بخش های اکومپانیمان
– 1 افکت Insert و 2 افکت Master برای ترک های کیبورد
Waves MAXXAUDIO Mastering Suite:
– MaxxEQ™, MaxxBass™, MaxxTreble™, MaxxStereo™, MaxxVolume™
پردازشگر صدای آواز ®TC Helicon

  • Four-part Harmonizer, Double, µMod, Reverb, Delay, Filter, HardTune, Pitch Correction plus Compressor, EQ, Gate
  • دارای پخش کننده ی فایل های MP3/MIDI با امکان ضبط، X-Fader و حذف صدای خواننده
  • نمایش پارتیتور، آکوردها ومتن ترانه
  • قابلیت کار با اکثر فرمت های رایج متن ترانه از جمله (+G) برای MP3
  • قابلیت نمایش متن ترانه با زبان اصلی (به جز زبان های شرقی و عربی)


انطباق بیشتر با آهنگ های GM و XG

کتابچه آهنگ قابل برنامه ریزی برمبنای style، SMF، Karaoke و MP3

  • امکان فراخوان هر یک از تنظیمات آهنگ
  • امکان تعریف Set List توسط کاربر و انتخاب هر یک از دکمه های پانل برای اجرای آن ها
  • گزینه های فیلتر کردن و منظم کردن


هارد درایو داخلی

ذخیره ی حجم عظیمی از داده ها و حفاظت از داده ها توسط MicroSD
امکان اتصال بلندگو بدون نیاز به سیم و منبع تغذیه ی اضافه از طریق PaAS speaker bar

 

اگر مطلب مفیدی بود با دوستان به اشتراک بگذارید
درباره این مطلب نظر دهید !

مطالب پیشنهادی