مشخصات کیبورد pa3x

کیبرد کورگ pa3x محصول منحصر به فرد و فراموش نشدنی شرکت کرگ ایتالیا

این کیبرد در دو مدل 5 اکتاو و 6.5 اکتاو وارد بازار شد

بدنه فلزی و کلاویه های سنگین و سخت افزاری قوی و نرم افزاری به روز از شاخصه های این کیبرد ارنجر میباشد

pa3x در سالی که تولید شد بهترین کیبرد ارنجر دنیا معرفی گردید

· طراحی ظریف و شیک و قابل اطمینان با محفظه و کابینت آلومینیومی

· صفحه نمایش لمسی: در دو مدل76 کلید و 60 کلید دارای حرکت اتوماتیک می*باشد.

قسمت تولید صدای RX این دستگاه، صدای زنده*تر، واقعی*تر را برای شما به ارمغان می*آورد.

صداهای پیانو که برگرفته* از دستگاه Sr-1 Stage Vintage می*باشد و همچنین در کنار آن، در*ام*های زنده طبیعی با آمبیانس محیط
· حافظه داخلی جهت صداها در حجم بسیار بالا- حافظه 256MB داخلی این دستگاه که فقط صداهای سازهای Pa3x را شامل می*شود (معادل 512MB ) صداهای سازهای مختلف را در حالتی غیر معمول و شگفت*انگیز ذخیره کرده تا بتواند بهترین کیفیت ممکن صدا را ارائه نماید.

· 3کیلد قابل برنامه*ریزی + جوی استیک 4طرفه +ریبون کنترلر؛ همگی موجب می*شود تا نوازنده قادر باشد تکنیک*های مختلف ساز را در اجرای خود بکارگیرد (DNC )
· ارائه شده در 2 مدل 76 کلید و 61 کلید که هر دو قابلیت Afterouch,Velocity را دارند.

· رابط کاربری گرافیکی با مشخصات جدید جهت جستجو که بتوان بطور سریع تمامی اطلاعات را بر روی دستگاه پیدا کرد.
· سیستم بلند*گوی PaAS با کیفیت صدای بسیار شفاف وبدون نیاز اضافی به برق – سیم*رابط – و یا نگهدارنده که بصورت اختیاری قابل نصب بر*روی دستگاه می*باشد .
· قابلیت بالا آمدن سریعتر (Boot) دستگاه به کمک Self-refreshing

· صداهای پیشرفته*تر ،ریتم*های زنده . دارای بیش از 400 ریتم بر روی خود دستگاه که هر کدام شامل 4 واریاسیون و 4 پاساژ و یک Break به علاوه 15 بانک ریتم جهت ذخیره Favorite Style

· Guitar Mode2 جهت تولید بخش های گیتار بصورت زنده و طبیعی*تر از قبل

· قسمت Chord Sequencer در حال اجرا آکوری*های نواخته شده را ضبط و مجددا اجرا می*کند.

· قابلیت استفاده همزمان از 8 سری افکت و افکت*های Master جهت استفاده ریتم*ها و آهنگ*ها افکت Vintage برگرفته شده از پیانو Sv-1

· بورد جدید پردازش صدای شرکت TC-Helicon (برگرفته شده از مشخصات VoiceLive2 ) به همراه افکت*های فوق حرفه*ای
· تنظیمات خودکار صدا: دارای قسمت*پردازش مهندسی صوت مجازی که بطور اتوماتیک بهترین تنظیم *های مربوط به EQ/Compressor /Gate را بر روی صدای ورودی اعمال می*کند.

· دارای ابزارهای Mastering نهایی صدا از شرکت MaxxAudio

· MP3/MIDI Player جدید با قابلیت حذف صدای خواننده

· سازگاری پیشرفته در حالت پخش MP3/ MIDI و نمایش ترانه*های آنها به صورت گرافیکی

· قابلیت تشخیص اتوماتیک آکورد از روی فایل MP3 و ارسال آن به قسمت پردازشگر صدای خواننده

· صداهای پیشرفته سازگار با فرمت General MIDI

· نمایش کاراکتر ها و حروف بصورت گرافیکی و پیشرفته (به استثنای زبانهای شرقی که دارای رسم الخط نسخ هستند)

شرکت KORG تا کنون بهترین و بر*ترین سازنده*کیبوردهای بی*نظیر بوده است و هزاران نوازنده و آهنگساز و موزیسین در تمام دنیا از امکانات بی*نظیر KORG بهره گرفته*اند و از کارکردن با چنین دستگاههایی،بسیار هیجان زده شده*اند و با قدرت *های جادویی جدید و با ترکیب با امکاناتی که از قبل هم بر روی دستگاه*های KORG موجود بوده، هم اینک با استفاده از تکنولوژیRX قوی*ترین محصول روز KORG تولید گردیده است.

این مروارید درخشان دنیای موسیقی، همان Pa3x است!

در دو نوع 61 کلید و 76 کلید تولید شده است. مدل 76 کلید از امکانات اضافه*تری همچون صفحه*نمایش متحرک به نسبت مدل 61 کلید برخوردار است. البته هر2 مدل ارائه شده دارای قابلیت *هایی از قبیل After touch Velocity Key on/off هستند و نوازندگان از سطح مبتدی تا پیشرفته را راضی نگاه می*دارد.

به کمک استعداد طراحان صنعتی اروپا ،

این بار طراحی دستگاه Pa3x با بدنه آلومینیومی و صفحه اینترفیس گرافیکی به گونه**ای طراحی شده تا ظاهر بسیار شیک و ظریف به همراه سادگی کار برای نوازنده*را فراهم سازد .

نحوه طراحی دکمه*ها و ولوم*ها به گونه*ای انجام شده تا هرگونه اجرایی را به راحتی امکان*پذیر سازد.
با استفاده از صفحه نمایش گرافیکی، با طراحی جدید توانایی برقراری ارتباط هرچه بهتر و ساده*تر را به نوازنده می*دهد. صفحه*نمایش به گونه*ای طراحی شده تا با استفاده از یک نوار ابزار، اکثر کارایی*ها و امکانات مهم و پر کاربرد را به سادگی در اختیار نوازنده قرار دهد.

قسمت جستجوی پیشرفته این دستگاه نوازنده را قادر میسازد تا به راحتی هر آنچه را که در ارتباط با یک اجرای موسیقی زنده نیاز دارد، پیدا و انتخاب نماید. مدل 76 کلید این دستگاه علاوه بر این امکانات، مجهز به صفحه نمایش متحرک نیز می*باشد.

بلندگو های مانیتور PaAS

بلندگو های سری PaAS با کیفیت بسیار بالای پخش صدا، مناسب جهت استفاده خانگی و یا حتی به عنوان یک مانیتور صدا در یک اجرای زنده، با طراحی فوق*العاده عالی، قابلیت اتصال به دستگاه را بدون نیاز به هر گونه منبع تغذیه و یا پایه اضافی بر روی Pa3x فراهم می*آورد.

بهترین کیفیت صدا

با بهره*گیری از تکنولوژی صدای EDS (Extended Definition Synthesis ) دستگاه Pa3x صداهای جدید خود را به استفاده کنندگان عرضه می*دارد. فن آوری RX (Real Experience) و DNC(Defined Nuance Control ) صداهای قدرتمند جدید این دستگاه را تولید می*کنند و موجب می*شوند تا نوازنده کشش نت های طبیعی*تر، نوانس*های بهتر و کیفیت عالی*تر صدای سازهای مختلف را در اجرای خود تجربه کند. قابلیت کلید های قابل برنامه ریزی نوار کنترل تعبیه شده در قسمت زیر جوی استیک و یک جوی استیک 4 طرفه همگی در کنار همدیگر توانایی شگفت*انگیز، اجرای دقیق*تر صدای سازها را با انواع اجرای نتهای زینت مختلف به هنگام نواختن را به نوازنده می*دهد.

تقاضا برای صداهای با کیفیت*تر به همراه صنعت پیشرفته تر موسیقی امروزه، سبب شده تا طبیعی *ترین صداهای تولید شده تا کنون، بر روی این دستگاه قرار بگیرد. وجود بیش از 1100 صدای مختلف از جمله صدای پیانوی استریو که مکانسیم صدای طبیعی پیانو را به کمک شبیه*سازی صدای رزونانس سیم*های پیانو در حالت پدال آزاد، تولید می*کند موجب شده تا این دستگاه دارای مجموعه صوتی برتری به نسبت تمامی هم رده*های خود گردد. صداهای پیانو الکتریک*های جدید برگرفته*از KORG SV-1 ، صدای سازه*های بادی جدید، صداهای بر روی این دستگاه می*باشد.

وجود بیش از 100 درام *کیت با صداها وافکت*های زندهء درام موجب می*شود تا روح زنده*ای را به قسمت پخش ریتم این دستگاه اضافه کند. قابلیت تغییر هر یک از صداها از نظر فرکانس، ولوم، اکولایزر و مقدار افکت و موارد دیگر، نمونه*ای از امکانات در دسترس جهت تغییرات درام*کیت می*باشد.

256 مگابایت حافظه تعبیه شده بر روی دستگاه (حافظه خالی جهت استفاده از صداهای شخصی) و قابلیت افزایش این حافظه به کمک نصب یک حافظه جانبی (به میزان 256 مگابایت اضافی) توانایی داشتن همزمان 512 مگابایت حافظه جهت صداهای شخصی را به نوازنده می*دهد. با بهره*گیری از سیستم جدید تعبیه شده بر روی این دستگاه به نام Self –Refresh Memory Backup، قابلیت بالا آمدن دستگاه در زمانی بسیار بسیار سریعتر از نمونه*های قبلی، هم اکنون امکان پذیر می*باشد.
سمپلر داخلی دستگاه هم اکنون به تکنولوژی فشرده سازی جدید (1:2 بدون اتلاف) مجهز شده است.

Pa3x قابلیت Load و Import کردن سمپل*های Wave و AIFF و همچنین سمپل*های AKAI و قابلیت Export آنها در فرمت*های Wave و AIFF را دارد. تمامی قابلیت های ویرایش صدا بر روی قسمت سمپلر تعبیه شده است و هم اکنون هر یک از نت**های توانایی بکارگیری 24 اوسیلاتور را خواهند داشت.
صداهای موجود برای MIDI General این دستگاه بهبود چشمگیری پیدا کرده است تا فایل *های GM را با کیفیت بسیار بهتر پخش نماید.

صاف*ترین *افکت*های KORG

بکارگیری افکت*های بسیار مرغوب KORG نه تنها باعث می*شود تا صدا را صاف و هموار کند، بلکه حتی می*تواند تا با قرار گیری بر روی کانالهای مختلف صدا بصورت مجزا اثرات بسیار جذابیرا بروی صوت نهایی بوجود آورد. شرکتKORG در تولید محصولات با کیفیت بالای خود در زمینه افکت*های استودیویی مشهور است و هم اینک Pa3x قابلیت استفاده همزمان 8 افکت را برروی صدا مهیا ساخته است.

وجود بیش از 140 گونه متفاوت از افکت*ها از Reverb گرفته تا Delay تا افکت*های غیر معمول بروی تغییرات Vocal و افکت*های Vintage موجود در پیانو Sv-1 همگی در Pa3x قابل استفاده*اند.

پکیج Waves Audio

برخی از افکت*ها برای سازهایی که در تکنوازی بکار برده می*شوند مناسب هستند در حالیکه برخی دیگر جهت استفاده نهایی بر روی مجموعه*ای از صداها، کابرد دارند تا بتواند رنگ، فضا و بافت مناسبی را جهت یک قطعه موسیقی فراهم سازند. Pa3x شامل مجموعه*ای از افکت*ها که متعلق به *شرکت*صنعتی Waves Audio است،
می*باشد

.پکیج قدرتمند Maxx Audio نصبشده بر روی Pa3x که از آن بعنوان ابزار پردازش صدای نسل بعد یاد شده است شامل افکت*های Maxx3tereo, MaxxTreble, MaxxEQ, Maxx Volume,MaxxBass می*شود که باعثمی*گردند تا با اجرای غیر موازی ،صدایی بلندتر شفاف*تر و صاف*تر را در نهایت تحویل دهند.
پردازش*گر صدای Tc-Helicon

شرکت KoRG زمان طولانی است که با بزرگترین شرکت تولید کننده پردازنده Vocal در دنیا یعنی شرکت Tc-Helicon همکاری و تعامل نزدیک دارد. بهمین منظور دور از ذهن نیست که قسمت پردازنده صدای خواننده در دستگاه Pa3x از همکاری با Tc-Helicon بهره*گرفته باشد.

به کمک مشخصات جدید بکار رفته و همچنین الگوریتم*های نوین در پردازش صدا Tc-Helicon این اطمینان خطر را به نوازنده Pa3x می*دهد که صدای خواننده را با بالاترین کیفیت ممکن پردازش کند.

این قسمت توانایی تولید و پردازش تا 4 صدای طبیعی و زنده بعلاوه 2 هارمونی مضاعف را دارد که توسط کیبورد، MIDI و یا حتی ورودی MP3 قابل کنترل هستند. به کمک قسمت تشخیصآکورد از روی فایل*های صوتی، آکوردها بصورت اتوماتیک تشخیص داده شده و به قسمت پردازنده Vocal ارسال می*شود!

و تازه 5 قسمت مجزای دیگر برای افکت نیز وجود دارد که شامل Reverb ،Delay،uMod و افکت*های ویژه*ای از قبیل Megaphone وHard tune است.

خصوصیت ویژه و منحصر بفرد دیگری که در دنیای کیبوردهای Arranger خاص و بی*همتا است، قابلیت جدید Adaptive Mic این دستگاه است. به این شکل که پس از اتصال میکروفن به ورودی دستگاه با توجه به اینکه برآیندهای صوتی محیط، تنظیماتی از جمله حجم صدا، اکولایزر، کامپرسورها و ….. بصورت اتوماتیک و خودکار بر روی صدای ورودی تنظیم می*گردند.

برای حصول اطمینان از اجرای Vocal مناسب ،3 دکمه و 3 ولوم جهت کنترل **Vocal بر روی پنل*اصلی دستگاه که مهمترین عملکردهای پردازش صدا را دارند جهت دسترسی سریع و مستقیم نصب گردیده است.

ریتم

دستگاه PA3x به همراه مجموعه*ای از 400 ریتم آماده از کارخانه ارائه می*شود. هر کدام از این مجموعه بصورت محیطی کاملا طبیعی جهت اجرای بخشی از موسیقی مورد نظر شما بکارمی*روند. با مجموعه عظیمی از ریتم که در اختیار دارید قادر هستید تا در ژانرهای مختلف موسیقی ، آهنگ *های دلخواه خود را بنوازید. هر ریتم شامل 4 پاساژ به همراه یک Berak می*باشدکه در حقیقت برای هر یک از Variationها یک پاساژ در نظر گرفته شده.

به کمک خصوصیت جدید بنام Auto fill شما قادر خواهید بود تا بصورت اتوماتیک به هنگامیکه از هر کدام از Variationها به دیگری می*روید، از این پاساژها استفاده کنید.

بسیاری از این ریتم ها توسط تیم صدای بین*المللی ما ساخته شده و برخی از ریتم*های معروف گذشته نیز با صداهای جدید بازسازی و تنظیم مجدد گردیده است . Pa3x فضایی در حدود 1200 مکان را جهت ذخیره*سازی ریتم*های دلخواه خودتان در اختیار شما قرار می*دهد.

بعضی پارامترهای جدید به قسمت Guitar Mode2 اضافه شده است که باعث می*شود کانال *های مربوط به گیتار را در ریتم، بسیار طبیعی *تر و زنده تر لمس کنید.

قسمت*جدیدی بنام **Chord Sequencer سبب می*گردد تا بتوانید به هنگام اجرای زنده مجوعه*ای از اکوردهی متوالی را ضبط و بلافاصله مجددا آنها را پخش نمائید.

Player/ Sequencer

پخش کننده موسیقی دوبل Korg (XDS )

هم اکنون نه تنها فایل موسیقی معمولی را پخش می*کند ، بلکه فرمت جدید +G که هم برای فایل*های MP3 و هم MIDI است را نیز پشتیبانیمی*کند. این فرمت دارای خاصیتی که هم زمان با پخش موسیقی توانایی نمایش شعر ترانه را بروی صفحه نمایش LCD دستگاه دارد.

به علاوه اگر دستگاه مجهز به بورد قابل نصب اختیاریVIF4 باشد، هم زمان علاوه بر آنها بر روی یک مانیتور خارجی هم نشان داده خواهد شد. همچنین عملکردهای به نام Marker وجود دارد که با تعیین موقعیت دلخواه در یک موسیقی به سادگی می*توان به ان قسمت مراجعه کرده و پخش اهنگ را از آنجا آغاز نمود . در کنار خصوصیات ذکر شده برای قسمت Player می*توان از قابلیت نمایش نت آهنگ*ها نیز نام برد.

همزمان 2 فایل جداگانه MP3 و یا MIDI می*توانند پخش شوند ، TransPose شوند، کندتر و یا تندتر اجرا شود، تکنولوژی قدرتمند حذف صدای خواننده به شما این امکان را می دهد تا به سادگی صدای خواننده را از روی فایل*های MP3 بردارید و این در حالی است که حالت اصلی و کیفیت استریوی آهنگ مورد نظر تا حد بسیار زیادی به نسبت موارد مشابه حفظ می*گردد.

قسمت Sequencer این دستگاه شامل 16 کانال می*باشد که اجازه می*دهد ساخت موسیقی شما به کمک این کانالهای مجزا انجام شود. در کنار این قابلیت توانایی Backing Sequence نیز در روی دستگاه وجود دارد تا بتوانید موسیقی خود را در ظرف مدت زمان اندکی ساخته و ویرایش کنید. و در نهایت از انجا که Pa3x بسیار هوشمندانه عمل می*کند شما قادر خواهید بود تمامی اجرای خود را ضبط کنید.

با بهره*گیری از قسمت *MP3 Recorder شما می*توانید یک اهنگ را پخش کرده ، بر روی آن بنوازید، بخوانید و تمامی اینها در قالب یک فایل بافرمت MP3 ضبط خواهد شد و بر روی فلش مموری USB و یا هاردیسک داخلی ( فقط مدل 76 کلید مجهز به هاردیسک داخلی است؛ مدل61 کلید قابلیت نصب آن را دارد ) آنرا ذخیره کنید.

کتابچه آهنگ

با استفاده از قسمت کتابچه آهنگ که در حقیقت یک بانک اطلاعاتی موسیقی است ، می*توانید آهنگ*های مورد نظر خود را بر حسب اینکه از چه ریتم، صدا Performance … تشکیلشده*اند تنظیم و ذخیره کنید . در یک اجرای زنده به راحتی می توانید اهنگ مورد نظر را جستجو سپس انتخاب کنید و بلافاصله نواختن را آغاز نمایید .
شما می*توانید علاوه بر ریتم، فایل های MP3 و همینطور MIDI را نیز در درون کتابچه اهنگ خود لیست کرده و به سادگی جستجو، انتخاب و پخش نمائید.

تولید این کیبرد متوقف شده است

اگر مطلب مفیدی بود با دوستان به اشتراک بگذارید
درباره این مطلب نظر دهید !

مطالب پیشنهادی